ALO 181 Çevre Ve Şehircilik Bakanlığı Tapu Kadastro Çağrı Merkezi
19 Kasım 2018

                                                  

  • 88.PNG


ALO 181 HATTI

Alo 181 Çevre Hattı vatandaşlarımızın Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüklerine gitmelerine, Tapu ve Kadastro Müdürlüklerinde sırada beklemelerine gerek kalmadan, Bakanlıkla birebir iletişim kurmalarını sağlamak ve sorunlarını çözmek amacıyla 01.01.2013 tarihinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bünyesinde kurulmuştur.

Çevre sorunları, hava, su ve toprak kirliliği, radyoaktif kirlilik, çevresel etki değerlendirme ve tabiat varlıklarıyla ilgili merak edilenler, Alo 181 hattından 24 saat kesintisiz öğrenilebilmektedir.

Çevre Yönetimi başlığı altında hava, su, toprak, atık, gürültü ve deniz kirliliği konulu şikayetleri kayıt altına alarak şikayet ve ihbar sonuçlarını vatandaşa bildiren çağrı merkezi, aynı zamanda tapu kadastro bilgi ve randevu işlemlerinin yanı sıra kentsel dönüşüm hakkında da bilgi vermektedir. Riskli yapı, riskli alan ve rezerv alanı gibi konularda bilgi alınabilen hat, dönüşüm sırasında yaşanan problemlerin ve şikayetlerin Bakanlığa iletilip, çözüm yolu aranmasına da imkan sağlamaktadır.

Süreç nasıl işliyor?

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın çalışma alanındaki her türlü bilgi ihtiyacının karşılandığı, 7/24 hizmet esası üzerine kurulan  Alo 181 hattında öncelikle başvurular kayıt altına alınıyor. Sonrasında ise ilgili birimlere aktarılıyor. İllerden alınan ihbar ve şikayetler ilgili il müdürlüğüne aktarılıyor ve gerekli incelemeler yapılarak 15 gün içinde vatandaşlara geri dönüş yapılıyor.

Alo 181'in iş kapsamı nedir?

Çevre sorunları, hava, su, toprak, radyoaktif kirlilik, gürültü ve atık konulu şikayet-ihbarlar Alo 181 çağrı merkezine iletilebiliyor. Çevresel etki değerlendirme, mekansal planlama, tabiat varlıkları, yapı denetim, mesleki hizmetler, imar konuları gibi konularda çağrı merkezinden bilgi alınabiliyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Türkiye'nin 81 ilden gelen şikayet, ihbar ve bilgi taleplerini inceleyerek müdahalede bulunuyor ve denetimlerini gerçekleştiriyor.

Vatandaşların hakları nelerdir?

Alo 181 Türkiye'nin en önemli konularından biri haline gelen Kentsel Dönüşümde de etkin bir rol alıyor.  Afet riski altındaki alanların dönüşümünde de vatandaşlar, merak ettikleri konularda her şeyi Alo 181 hattından öğrenebiliyor. Riskli binalar nasıl tespit edilecek, yıkımdan sonra nerede kalacak, kira yardımı kimlere, nasıl yapılacak, kaçak yapılarım konumu ne olacak, kredi süreci nasıl işleyecek? gibi soruların cevaplarını Alo 181 çağrı merkezinden öğrenebilirsiniz.

Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü