T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü

T.C. Sağlık Bakanlığı
Trabzon İl Sağlık Müdürlüğü

Facebook Twitter Google Plus Linkedin

Kalp Sağlığı Haftası - Basın Bülteni

Güncelleme Tarihi: 11/04/2019

KALP SAĞLIĞI HAFTASI

SAĞLIKLI BESLEN, HAREKETLİ YAŞA, KALBİNİ KORU

Tüm dünyada ölüm nedenleri arasında birinci sırada yer alan kalp ve damar hastalıklarını önlemek; risk faktörlerini kontrol altına almak ve kamuoyunun bu önemli sağlık sorununa dikkatini çekmek amacıyla her yıl Nisan ayının ikinci haftası “Kalp Sağlığı Haftası”olarak kutlanmaktadır.

Kalp, vücudun dolaşım sisteminin merkezini teşkil eden, hiç ara vermeden çalışan en hayati organımızdır. Hücrelere besin ve oksijen taşıyan kalp ve damar sisteminin sağlıklı bir şekilde çalışması önemlidir. Kalp ve damar sağlığının bozulması vücudun hayati fonksiyonlarını sağlıklı bir şekilde sürdürebilmesini engelleyerek ciddi sağlık sorunlarına hatta ölümlere neden olabilmektedir.

Toplum, aile ve birey için ağır maddi manevi kayıplara yol açan kalp ve damar hastalıklarından korunma; sağlık uyarılarının dikkate alınması ve sağlıklı yaşam tarzının benimsenmesiyle mümkündür.

Genel olarak kalp hastalarında en sık görülen şikayetler:

Göğüs ağrısı, nefes darlığı, çabuk yorulma, çarpıntı, öksürük, el ve ayaklarda morarma, baş ve ense ağrıları, baş dönmesi, bayılma, ayaklarda ve karında şişme, halsizlik, eklem ağrılarıdır. Bu şikâyetleri olan kişi en kısa zamanda hekime başvurup gerekli kontrolünü yaptırmalıdır.

Kalp ve damar hastalıkları risk faktörleri:

Yaş ve cinsiyet, birinci derece akrabalarda kalp ve damar hastalık öyküsü, sigara kullanımı, hareketsiz yaşam, stres, aşırı kilo, hipertansiyon, yüksek kolesterol ve diyabettir.

Kalp sağlığını korumak için neler yapmalıyız?

· Sağlıklı ve yeterli beslenmeliyiz,

· Özellikle 5-15 yaş grubunda görülen bademcik iltihapları tedavi edilmediği takdirde, romatizmal kalp hastalıklarına neden olabileceği için, üst solunum yolu enfeksiyonlarının erken tanı ve tedavisiyle ileride oluşabilecek kalp hastalıklarından korunmalıyız,

· Fiziksel aktiviteyi arttırmalıyız,

· Sigara ve alkol gibi zararlı maddelere HAYIR demeliyiz,

· Stres faktörünü kontrol altına almalıyız,

· Sağlıklı vücut ağırlığımızı korumalıyız,

· Kan basıncınıkontrol altında tutmalıyız,

· Kan değerleri ölçümünü düzenli olarak yaptırmalıyız.

Gençlik ve erişkinlik döneminde sağlığa yapılan yatırımlar, gelecekte kalp ve damar

hastalıklarından korunmayı sağlayacaktır. Kalbinizi korumak ve sağlıklı bir yaşam tarzı

seçmek sizin elinizde.

SAĞLIKLI VE UZUN BİR YAŞAM İÇİN KALBİNİZE İYİ BAKIN

                                                            TRABZON İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ